BEL LOES

Algemene Voorwaarden Just Dream BV

Goede algemene voorwaarden zijn belangrijk voor ons als bedrijf en voor jouw als klant. Als je akkoord gaat met onze Algemene Voorwaarden, dan is er een overeenkomst tot stand gekomen tussen ons als bedrijf en jij als klant. We verzoeken je vriendelijk de voorwaarden door te nemen en kennis te nemen van onze werkwijze.

Indien je vragen hebt over onze voorwaarden, dan kun je uiteraard telefonisch contact met ons opnemen of een e-mail sturen naar sleep@just-dream.nl.

Heb je vragen? Lees dan altijd eerst de rubriek ‘veelgestelde vragen’ op onze website. Mocht het antwoord op je vraag hier niet bij staan, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

BEDRIJFSGEGEVENS VAN JUST DREAM (KANTOOR)

Just Dream B.V.
Michielpad 14
6603 CS Wijchen
Nederland

Telefoonnummer: 024-2022250
E-mailadres: sleep@just-dream.nl
KvK-nummer: 65128834
BTW-identificatienummer: NL855991562B01

Locatie magazijn

Just Dream B.V.
Strijkviertel 15
3454 PH De Meern
Nederland

Just Dream Webshop

Artikel 1

  1. Onze webshop is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en draagt haar wettelijke bijdrage af aan de Belastingdienst. 

  2. Onze webshop is voorzien van een SLL-Certificaat. Dit betekent dat we aan alle wettelijke eisen voldoen met betrekking tot de beveiliging van je persoonsgegevens en betaalgegevens. Wij streven naar een voortdurende verbetering van de beveiliging van jouw gegevens.

  3. Wij verstrekken je persoonsgegevens nooit aan derden, ze blijven bij ons en gaan nergens naar toe.

  4. Wij willen je vooraf toestemming vragen om je cookies te mogen sturen. Je leest hier meer over in onze Cookie Policy

  5. We houden je per email op de hoogte van onze aanbiedingen. Wil je deze niet meer ontvangen, dan heb je op ieder moment de mogelijkheid om je uit te schrijven. 

Bedenktijd

Artikel 2

  1. Je hebt 14 dagen bedenktijd na de aankoop van een product, maar matrassen zijn hierin een uitzondering. (Voor de bedenktijd bij de aankoop van een matras, verwijzen wij je naar paragraaf 9.9. Hierin lees je alle informatie over de 100 nachten uitprobeer service.)

    Mocht je binnen deze termijn ontevreden zijn over de aankoop, dan kun je het product aan ons retourneren. Je betaalt alleen de verzendkosten voor het retourneren van het desbetreffende product. Indien je al een betaling voor het product hebt gedaan, ontvangt je een creditfactuur en wordt het door jouw betaalde bedrag op je rekeningnummer teruggestort.

    *Je kunt alleen gebruik maken van de 100 nachten service als je de matras besteld op www.just-dream.nl.

  2. Producten die aan ons geretourneerd worden binnen de 14 dagen bedenktermijn, dienen ongebruikt te zijn en voorzien te zijn van de originele verpakking. Voor het retourneren van matrassen verwijzen wij je naar artikel 9.9.

De overeenkomst

Artikel 3

  1. Jij bent als klant verplicht je betalingsverplichting aan Just Dream BV na te komen. Indien je niet binnen de gestelde termijn betaalt, ontvang je van ons een herinnering. Heb je na 14 dagen nog steeds niet betaald, dan worden er kosten in rekening gebracht. Mocht je na verschillende aanmaningen de verschuldigde vordering nog steeds niet voldaan hebben, dan zullen wij de incasso uit handen geven aan een incasso/arbitrage bureau, zie artikel 4.

  2. Nadat je tot aankoop bent over gegaan, ontvang je van ons een schriftelijke bevestiging per email van je aankoop. Daarin staat het product dat je hebt gekocht, wat het kost en waar je met eventuele klachten en opmerkingen terecht kunt. Ontvang je geen schriftelijke bevestiging per email, controleer dan eerst of deze in je spambox terechtgekomen is. Als dat niet het geval is, neem dan alsjeblieft contact op met onze serviceafdeling. Wij controleren dan of je bestelling correct ontvangen is.

  3. Wij leveren het door jou gekochte product binnen 30 dagen en dat zijn we ook verplicht. Mocht, door onvoorziene omstandigheden, het artikel niet binnen deze periode leverbaar zijn, dan zullen wij je daarvan schriftelijk op de hoogte brengen. Na het verstrijken van deze 30 dagen dan heb je het recht om je bestelling te annuleren zonder extra kosten. De betaling wordt dan binnen 30 dagen na het annuleren van jouw bestelling teruggestort.

  4. De levering van producten in het buitenland en de Nederlandse Waddeneilanden kan langer duren dan een levering in Nederland. Wil je een product geleverd hebben in deze gebieden, neem dan contact met ons op.

Geschillen

Artikel 4

  1. Geschillen welke tussen partijen mochten ontstaan naar aanleiding van een tussen partijen gesloten overeenkomst of naar aanleiding van nadere overeenkomsten die daarvan het gevolg zijn, worden beslecht door middel van arbitrage bij de stichting DigiTrage.

  2. De procedure verloopt via www.digitrage.nl in overeenstemming met het Procesreglement van de stichting DigiTrage. Het Procesreglement wordt op voorgenoemde website gepubliceerd. Het Procesreglement kan ook bij de gebruiker van deze Algemene Voorwaarden worden opgevraagd en maakt deel uit van de overeenkomst tussen partijen.

  3. Iedere partij heeft tevens het recht zich te wenden tot de burgerlijke rechter zolang het geschil niet is voorgelegd aan de stichting DigiTrage.

  4. In het geval de gebruiker van deze Algemene Voorwaarden een geschil voorlegt aan de stichting DigiTrage maar de klant geeft de voorkeur aan een procedure bij de burgerlijke rechter, moet dit door de klant binnen één maand na voorlegging schriftelijk kenbaar worden gemaakt. Deze bepaling is enkel van toepassing voor de klant welke in de hoedanigheid van consument een overeenkomst heeft gesloten met de gebruiker.

De prijs

Artikel 5

  1. De prijzen die op onze webshop staan vermeld, zijn altijd inclusief BTW. De eventuele kosten die betaald moeten worden voor het verzenden van het product, worden zichtbaar wanneer je het product hebt toegevoegd aan jouw winkelwagen.

  2. Wanneer je ons machtigt om automatisch een bedrag van je rekeningnummer af te schrijven, ben je verplicht ons een juist rekeningnummer door te geven. Misbruik of fraude wordt bestraft en gemeld bij de instanties die daarvan op de hoogte moeten zijn. Daarnaast wordt er aangifte gedaan bij de politie.

  3. De prijs van het product wordt bevestigd op het moment dat jij de orderbevestiging van Just Dream ontvangt.

  4. Wanneer je een product koopt tijdens een periode waarin geen actie geldt, kom je achteraf ook niet in aanmerking voor deze korting.

Jouw bestelling en bezorging

Artikel 6

 1. Als je na het bevestigen van jouw bestelling en het aangaan van de overeenkomst het bezorgadres en/of de bezorg dag wilt wijzigen, is dat in overleg mogelijk. In sommige gevallen kan dit ertoe leiden dat wij een nieuw levermoment met je afspreken. Dit komt omdat we jouw zending dan opnieuw moeten inplannen.

2. Een wijziging van jouw bestelling moet uiterlijk binnen 1 werkdag, na het plaatsen van jouw bestelling, worden doorgegeven. Je kunt jouw bestelling wijzigen door contact op te nemen met onze klantenservice. In sommige gevallen kan dit ertoe leiden dat er een vertraging ontstaat in de levertijd.

3. Mocht je de bestelling willen annuleren, dan heb je de mogelijkheid om je aankoop binnen 1 werkdag, na het plaatsen van de bestelling kosteloos te annuleren. Je kunt hier alleen gebruik van maken als je aan de volgende voorwaarden voldoet:

- Je bericht ons binnen 1 werkdag, na het plaatsen van de bestelling, dat je de aankoop annuleert. Dit dien je schriftelijk te doen door een e-mail te sturen naar sleep@just-dream.nl of door telefonisch contact met ons op te nemen.
- Bij een op maat gemaakt product welke voor jou persoonlijk is geproduceerd geldt 30% annuleringkosten.

4. Wij leveren onze producten gratis tot aan je voordeur in heel Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden, hiervoor brengen we extra kosten in rekening. Wil je een product geleverd hebben in deze gebieden, neem dan contact met ons op.

5. Onze bezorger brengt de matras gratis tot aan je voordeur. Tijdens het bestellen van je matras kan je ook de optie selecteren om de matras in je woning geleverd te krijgen. Je betaald voor deze extra service 20 euro. Je kunt tijdens het bestellen ook de optie selecteren om je oude matras mee te nemen. Voor deze extra service betaal je 30 euro.

6. Om de bezorging van de matras vlekkeloos te laten verlopen vragen wij je vooraf om bijzondere omstandigheden aan ons door te geven zoals:

- Kan onze bezorgdienst jouw woning bereiken? Denk daarbij aan opengebroken straten door werkzaamheden. Of woon je in een binnenstad die afgesloten is voor autoverkeer.
- Als je de optie hebt geselecteerd om de matras in je slaapkamer te bezorgen: Kan onze bezorgdienst jouw slaapkamer bereiken? Is het trapgat ruim genoeg?

- Als je woonachtig bent in een flat of bovenwoning, hoe kunnen wij jouw woning bereiken? Is er een lift aanwezig?
Als vanwege ongewone omstandigheden voor de bezorging van de matras extra kosten gemaakt moeten worden, zijn deze voor jouw eigen rekening (zoals het huren van een lift).

Je kunt testen of de matras je slaapkamer kan bereiken door een stuk karton uit te snijden in de maat van de matras. Je kunt testen of dit stuk karton door het trappengat past.
Indien we niet, voorafgaand aan de bezorging, op de hoogte gebracht zijn van de mogelijk ongewone omstandigheden van je woning en/of slaapkamer. Dan kan Just Dream niet aansprakelijk worden gesteld worden voor de negatieve gevolgen daarvan. Je bent zelf verantwoordelijk voor een goede bereikbaarheid van de kamer waar je bestelling bezorgd moet worden.

7. De levertijd van de producten die Just Dream aanbiedt hebben doorgaans een indicatieve levertijd. De levertijd vangt aan vanaf het moment dat we de bestelling hebben bevestig. Als er onverhoopt vertraging ontstaat in de levering, ontvang je hiervan zo spoedig mogelijk een bericht nadat de bestelling is geplaatst. Als er meer dan 30 dagen vertraging ontstaat in de levering, dan heb je het recht om je bestelling te annuleren zonder extra kosten. De betaling wordt dan binnen 30 dagen na het annuleren van jouw bestelling teruggestort.

8. Zodra de leverdag van de matras bekend is, ontvang je van ons een bevestigingsmail met hierin het verwachte levermoment. Onze bezorger belt je om een bezorgafspraak te maken. De bezorger geeft aan wanneer de matras bij jou bezorgd kan worden. Ben je op dit moment niet beschikbaar, dan plant de bezorger een nieuwe afspraak in. Door de drukte op de wegen is het voor onze chauffeurs niet altijd mogelijk om een exact tijdstip aan te geven. In plaats daarvan wordt er een timeframe van ongeveer 3 uur aangegeven. Hoewel wij ons uiterste best doen binnen de aangegeven timeframe te bezorgen, kunnen wij dit niet altijd garanderen. Je kunt aan dit timeframe dan ook geen rechten ontlenen.

Bij de bezorging van overige producten ontvang je per email bevestiging met hierin het verwachte levermoment.

9. Als je niet thuis bent op de afgesproken leverdag van je matras en je hebt ook geen alternatief leveradres per telefoon opgegeven, nemen wij telefonisch contact met je op. Indien wij geen contact met je kunnen krijgen, dan krijg je een kaartje in de brievenbus. Je kunt vervolgens met ons contact opnemen om een nieuwe leverdag in te plannen. Houd rekening met een eventuele vertraging op de oorspronkelijke leverdag en extra bezorgkosten voor het tweede levermoment.
Bij overige producten krijg je een kaartje in de bus en probeert de chauffeur het product nogmaals te bezorgen.

10. Na de levering van je matras of andere producten loopt onze bezorgdienst de levering samen met je na. Jij controleert samen met onze bezorger of de bestelde producten daadwerkelijk geleverd zijn en of de producten geen gebreken of beschadigingen bevatten. Constateer je gebreken of beschadigingen, geef dit dan duidelijk aan. Na akkoord vraagt onze bezorger het eventueel verschuldigde bedrag te voldoen.

Herroepingsrecht

Artikel 7

  1.  Je hebt de mogelijkheid om binnen 14 dagen na de levering van het door jouw bestelde product de overeenkomst te ontbinden. Je kunt hier gebruik van maken als je aan de volgende voorwaarden voldoet:

    - Je laat ons binnen de termijn van 14 werkdagen schriftelijk weten dat je de overeenkomst ontbindt. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar sleep@just-dream.nl of door telefonisch contact op te nemen met onze service afdeling.

    - Het product zit in de originele verpakking en is onbeschadigd. Het gaat hierbij niet om op maat gemaakte producten. Als we producten speciaal voor jou op maat gemaakt hebben, kunnen we de bestelling helaas niet retour nemen. Het gaat om een op maat gemaakt product als de maat van het product niet bij ons op de website vermeld staat of als je het product op maat hebt aangevraagd.

    We hebben deze voorwaarden opgesteld omdat het product van persoonlijke aard is. Daardoor kunnen producten die uitgepakt, gebruikt of beschadigd zijn niet meer verkocht worden aan andere klanten. Deze voorwaarden zijn uiteraard niet van kracht als je een gegronde klacht hebt die onder de wettelijke garantie en de extra garanties van Just Dream vallen.

    2. Op het moment dat je ons schriftelijk hebt laten weten de overeenkomst met ons te willen ontbinden – binnen de gesteld voorwaarden en termijnen – zullen we de order annuleren. Indien je de bestelling al hebt ontvangen, dien je deze geleverde goederen te retourneren. De kosten voor het retour sturen zijn voor je eigen rekening. Indien gewenst kunnen wij de retourzending voor jouw – tegen kostprijs – verzorgen. Het aankoopbedrag wordt binnen 30 dagen na ontbinding van de overeenkomst op je rekening teruggestort. Je ontvangt het aankoopbedrag alleen terug op het moment dat het product door Just Dream in ontvangst is genomen.

Klachten

Artikel 8

  1. Klachten over de levering dien je in eerste instantie telefonisch aan ons te melden. Onze medewerkers staan je graag te woord. Wij zullen dan met de desbetreffende bezorger contact opnemen betreffende de levering van het product. Uiteraard doen onze bezorgers hun uiterste best om het product onbeschadigd bij je thuis af te leveren.

2. Klachten over het product zelf, kun je schriftelijk aan ons te melden. Beschrijf de klacht zo specifiek mogelijk. Wij zullen contact opnemen met onze productieafdeling. We zullen hierin onze verantwoordelijkheid nemen en zorgdragen voor een passende oplossing in samenspraak en overleg met jou.

3. Klachten worden doorgaans binnen 14 dagen door ons afgehandeld. De afhandeling van een klacht gebeurt altijd schriftelijk. Nadat een klacht is afgehandeld, ontvang je van ons achteraf een enquête met betrekking tot de klachtafhandeling. Wij verzoeken je vriendelijk deze in te vullen en aan ons terug te sturen. Wij willen je te allen tijde van een uitstekende service voorzien.

Garantie

Artikel 9

1. De start van de garantieperiode gaat in op het moment dat Just Dream het bestelde product bij je heeft geleverd.

2. De voorwaarden om aanspraak te kunnen maken op de garantie lees je hieronder:

- Het product is schoon en zonder beschadigingen.
- Je bent in het bezit van de factuur van het product dat je hebt besteld bij Just Dream.
- Je hebt het product behandeld volgens het instructieboekje – inclusief onderhoudsadviezen – welke je hebt ontvangen bij uw bestelling.
- Je stelt Just Dream binnen 48 uur nadat je het gebrek hebt vastgesteld per e-mail – inclusief foto – op de hoogte.

3. Op elk product dat wij aan je leveren, is een garantie van toepassing. De garantietermijn op materiaal- en productiefouten van een Just Dream matras is 10 jaar bij normaal huiselijk gebruik. Je ontvangt bij de bezorging van uw bestelling een handleiding hoe je het product normaal behandeld.

Op overige producten van Just Dream is op materiaal- en productiefouten een garantie van één jaar van toepassing. Mocht dit afwijkend zijn, dan kun je dit lezen in de schriftelijke bevestiging die je van ons krijgt aangeleverd bij het product dat je hebt gekocht en op de factuur die je per e-mail krijgt toegestuurd.

Op verbruiks- en gebruiksproducten kunnen wij slechts een beperkte garantie bieden. Indien je bij een van onze artikelen een gebrek of defect ontdekt, verzoeken wij je binnen 48 uur na levering hier melding van te maken bij ons.

De garantieperiode is geen indicator hoe lang je het product moet gebruiken. De garantieperiode is er om jou te beschermen tegen materiaal- en productiefouten en niet tegen verlies van ondersteuning en comfort. Dit is gebruikersslijtage en valt niet onder garantie.

4. Wanneer het product binnen de garantieperiode kapot gaat door materiaal- en/of productiefouten, zorgen wij voor een vervangend product met eigenschappen die gelijkwaardig zijn aan het geleverde product. Dat geldt echter niet wanneer er sprake is van opzet, bewuste beschadiging, beschadiging en slijtage door overbelasting, verkeerd gebruik of door normale slijtage. Deze defecten worden uitgesloten. Ook als je het product niet hebt gebruikt volgens de geleverde instructiehandleiding, is de garantie niet geldig.
Tevens verzoeken wij je vriendelijk contact op te nemen met jouw verzekeringsmaatschappij, indien de schade plaats vindt na de garantietermijn. Mogelijk is deze te claimen op de inboedelverzekering.

In alle situaties geldt dat er zonder een aankoopbon geen service verleent kan worden. Na het vervallen van de garantietermijn, komt daarmee ook de garantie te vervallen. De garantietermijn is alleen van toepassing op het gebruik van de eerste originele koper van het product.

5. Als we een onderdeel repareren of vervangen binnen de garantietermijn, dan geldt voor dit onderdeel de garantietermijn voor het complete product.

6. Bij normaal gebruik van de Just Dream matrassen is een plaatselijk hoogteverlies en contourvorming tot 2 cm een normaal fenomeen. Deze contourvorming en dit hoogteverlies is gebruikelijk en valt daarom buiten de garantie.

Bij normaal gebruik van een Just Dream matras verliest de matras door de jaren heen maximaal 15% van de originele vorm en ondersteuning. Dit verlies valt onder de normale slijtage bij het gebruik van de Just Dream matras en valt daarom niet onder de garantievoorwaarden.

7. Just Dream matrassen kunnen door de werking van het materiaal een kleine afwijking vertonen in de breedte- en lengteafmetingen tot 2 cm van de originele maatvoering.

8. Just Dream geeft 3 maanden garantie op eventuele verkleuringen van de gebruikte materialen. Er kan geen aanspraak gemaakt worden op deze garantie als de wasvoorschriften niet correct worden gehanteerd.

9. De 100-nachten-service:

Just Dream geeft jou als klant de mogelijkheid – als extra service – om de matras 100 nachten uit te proberen. Op de leverdag van het door jou bestelde Just Dream matras gaat de 100-nachten-service van start. Als je – tijdens de eerste 100 nachten slapen op de Just Dream matras – besluit om het matras te retourneren moet je aan de volgende voorwaarden te voldoen:

- Het product is schoon en zonder beschadigingen.
- Je bent in het bezit van de factuur van de matras dat je besteld hebt bij Just Dream.
- Je hebt het product behandeld volgens het instructieboekje – inclusief onderhoudsadviezen – wat je ontvangen hebt bij de levering van je matras.
- De Just Dream matras dient maximaal 100 nachten in jouw bezit te zijn.
- Je stelt Just Dream uiterlijk binnen 1 werkdag na het verstrijken van de 100 nachten op de hoogte van jouw wens om de matras te retourneren.

Je mag maximaal 100 nachten te slapen op de door jouw bestelde Just Dream matras. Je lichaam heeft namelijk tijd nodig om te wennen aan de Just Dream matras.
Wij zullen met jou een afspraak inplannen om kosteloos de matras bij je op te komen halen. Je ontvangt vervolgens een creditfactuur en je ontvangt het originele aankoopbedrag binnen 30 dagen retour op jouw bankrekening.

Je kunt per postadres en/of naam 3 keer in 10 jaar gebruik maken van onze 100-nachten-service. Na dat je gebruik hebt gemaakt van de 100-nachten-service en je een Just Dream matras retour hebt gestuurd, kan je gedurende 1 jaar lang geen nieuwe Just Dream matras bestellen. Wij stellen deze voorwaarde omdat de 100-nachten-service niet bedoeld is om bijvoorbeeld een andere maat te bestellen, maar om jou de kans te geven de kwaliteit van de Just Dream matras te ervaren. 

*Deze service is alleen geldig voor particulieren. Bedrijven kunnen geen aanspraak maken op deze extra service.
*Je kunt alleen gebruik maken van de 100 nachten service als je de matras besteld op www.just-dream.nl.

 

Disclaimer

De inhoud van onze website en de informatie eraan gerelateerd, is auteursrechtelijk beschermd en mag op geen enkele manier worden verveelvoudigd, gewijzigd en/of openbaar gemaakt worden door middel van druk, fotokopie, op elektronische of op welke andere wijze dan ook, zonder dat Just Dream BV voorafgaand toestemming geeft.

Alhoewel Just Dream getracht heeft om de informatie op de website zo volledig en accuraat mogelijk weer te geven, is Just Dream niet aansprakelijk voor eventuele onjuist- en onvolkomenheden die mogelijk in de aangeboden informatie op de Just Dream website voorkomen. Just Dream accepteert geen enkele aansprakelijkheid voor enige vorm van schade naar aanleiding van het gebruik van de website of de informatie die op de website beschikbaar is.

De op de Just Dream website afgebeelde gegevens – zoals producten, teksten, fotografie, illustraties, grafisch materiaal, handelsnamen, woordmerken en logo’s (tezamen ‘merken’) – zijn eigendom van Just Dream en worden beschermd door auteursrecht, merkenrecht en/of enig ander intellectueel eigendomsrecht. Het is niet toegestaan de inhoud van de site te vermenigvuldigen, distribueren of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Just Dream.